Goud pakket: Garandeert een wettelijk conforme digitale transformatie

De vooruitgang in digitale technologie zet organisaties ertoe aan om te reflecteren over de manier van zakendoen.

De digitale transformatie maakt het voor juridische en nalevingsfuncties mogelijk om nieuwe risico- en nalevingskaders in te voeren die organisaties in staat stellen concurrerend te blijven in een technologisch gestuurde marktomgeving.

Tegelijkertijd roept de vooruitgang nieuwe vragen op over gegevensbeveiliging en naleving van veranderende wet- en regelgeving. Voor organisaties en bedrijven is het tijdrovend om op de hoogte te blijven van de veranderingen – en het financiële risico van fouten is beduidend. De wettelijke voorschriften zijn aanzienlijk gewijzigd als gevolg van COVID-19 en veel ondernemers weten dit niet.

Als u zakendoet in de Europese Unie hebt u verplichte bedrijfsvoorschriften zoals de algemene verordening gegevensbescherming van de Europese Unie (EU AVG).

U kunt zich de volgende vragen stellen:

  • Voldoe ik aan de regelgeving voor gegevensbescherming?
  • Heb ik een correct cookiebeleid?
  • Voldoe ik aan de archiefvoorschriften?
  • Heb ik de bescherming die een breed scala aan persoonlijke identificeerbare informatie omvat, bijvoorbeeld webbrowsercookies, biometrische gegevens en persoonsgegevens?

Ons Goud-pakket lost deze zorgen op en garandeert de naleving van de wetgeving.

Plan een afspraak in om over een actieplan voor uw bedrijf te spreken:

Na voltooiing van het Goud-programma:

  • Ben u in orde met de AVG-wetgeving op het gebied van de bescherming van persoonsgegevens
  • Voldoet u aan de ISO 27001 standaard voor informatiebeveiliging
  • Verbetert uw bedrijfsimago wat resulteert in grotere winsten, de klanten hebben meer vertrouwen en het personeel voelt meer gemotiveerd
  • Bent u klaar voor een toekomst waarin u uw diensten en producten veilig en flexibel kunt uitbreiden
  • Bespaart u veel geld en vermijdt torenhoge sancties
  • Kent u alle details over hoe u optimaal kunt voldoen aan de bedrijfsverplichtingen
  • Hebt u de optie om een jaarlijkse upgrade te doen

Hoe werken we

We gebruiken het 3-stappenplan.

  • In stap 1 start het in kaart brengen van de beveiliging en juridische wensen van de organisatie
  • In stap 2 volgt de analyse van de huidige juridische situatie
  • En in stap 3, bijvoorbeeld, het cookiebeleid, enz. bijgewerkt  
  • Wij geven advies over toekomstig gebruik van het wettelijk vereiste documentenbeheer

Investering voor aanpassing 

De investering hangt af van het aantal documenten dat al dan niet aan de wettelijke verplichtingen voldoet.

Neem contact met ons op en boek uw afspraak rechtstreeks in onze agenda:

Veelgestelde vragen

-

Hoeveel tijd neemt dit traject in beslag?

De digitalisering van documenten duurt van één dag tot enkele werkdagen, afhankelijk van de hoeveelheid documenten die wordt gescand. De naleving van wettelijke/AVG documenten hangt af van wat u reeds hebt en of u de recentste versie hebt.

Ik zit op dit moment krap in mijn personeel. Hoe maak ik hier tijd voor?

We hebben slechts 1 contactpersoon nodig (IT-persoon, manager of een andere persoon die u aanwijst) en we zorgen voor de aanpassing omdat dit een complex stappenplan kan zijn. Met onze expertise maken we van uw bedrijf een toekomstgericht bedrijf met een goed imago. Dit geeft een betere service aan uw klanten en leveranciers.

Is er nog iets dat ik zeker moet weten voordat ik met dit traject start?

Indien uw bedrijf ouder is dan één jaar, is het belangrijk om de wettelijke documenten te lezen. Aangezien het nu verplicht is om specifieke juridische voorwaarden op te nemen in het digitaliseringsplan moeten we daar tijdens dit traject bijzondere aandacht aan besteden.

Waarvan is de investering afhankelijk?

De investering hangt af van het aantal deelnemers dat toegang heeft tot de software, de omvang en het volume van de gegevens. Daarnaast controleren we hoeveel juridische/GDPR-documenten moeten worden bijgewerkt om aan uw wettelijke verplichtingen te voldoen.

Neem contact met ons op voor meer informatie en boek uw afspraak rechtstreeks in onze agenda:

Boek uw afspraak hier.

Het zijn maar documenten. Hoe belangrijk is dit eigenlijk?

Dit zijn slechts documenten, maar als de documenten niet volgens de wet zijn vastgelegd, wordt er een sanctie opgelegd. Deze sancties zijn ook zichtbaar voor klanten en leveranciers. Bovendien staat u op de zwarte lijst van de Gegevensbeschermingsautoriteit in België / Autoriteit Persoonsgegevens (AP) in Nederland.

De Gegevensbeschermingsautoriteit / Autoriteit Persoonsgegevens (AP) is bevoegd om sancties op te leggen indien een organisatie inbreuk maakt op privacywetgeving. De belangrijkste sancties zijn de boete, de dwangsom, het verwerkingsverbod, de berisping en de waarschuwing.

De sancties kunnen oplopen tot 20 miljoen euro!

Denk aan de schade die sancties kunnen toebrengen aan het imago van uw bedrijf. Dit beeld is cruciaal voor je overleving. Het scannen van documenten, het zetten in een goede structuur bespaart heel wat tijd en betere dienst aan uw klanten en aan uw leveranciers.

Tijd is geld. Jij bepaalt wat je prioriteit is.

nl_NLNederlands